Μαργαρίτα Παιδικός Σταθμός, Πατήσια, Γαλάτσι, Νέα Φιλαδέλφεια, Αγ Ανάργυροι, Περισσός, Κυψέλη

Η Ιστορία μας

Χαμογελαστή Μαργαρίτα

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Η ενασχόλησή μας με τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας αρχίζει το 1972. Στόχος μας από την πρώτη στιγμή ήταν, να βοηθήσουμε το παιδί να αποκτήσει τις δυνατότητες ανταπόκρισης στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης εκπαίδευσης.

Η σύγχρονη αντίληψη για τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού αυτής της ηλικίας κινείται μέσα σε ένα πλαίσιο όπου υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες, οι οποίοι πρέπει να λειτουργούν ισορροπημένα και με μέτρο για να είναι σωστή και αποτελεσματική.

Το παιδί της προσχολικής ηλικίας πρέπει να κινείται σ’ ένα περιβάλλον προστασίας , ένα περιβάλλον ορίων, υπευθυνότητας, σιγουριάς , βεβαιότητας , αλληλοσεβασμού. Είναι απαραίτητο να υπάρχουν πολλά ερεθίσματα που να το ωθούν να ασχοληθεί με πράγματα, να αντιληφθεί καταστάσεις και να προσπαθήσει να τις ερμηνεύσει . Η φροντίδα του σχολείου έγκειται στην σωστή διαχείριση των επιτυχιών και των αποτυχιών του παιδιού για να το βοηθήσει και να το προστατεύσει.

Η γνώση έχει πολλές πηγές και τρόπους μετάδοσης . Σε ότι αφορά στο σχολικό περιβάλλον θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη προσοχή ώστε να παρέχεται υπεύθυνα , να είναι επιστημονικά ορθή και να προσφέρεται με προσιτό και κατανοητό τρόπο. Μία ολιστική προσέγγιση της γνώσης είναι απαραίτητη καθώς έτσι χρησιμοποιούνται τα γνωστικά αποθέματα, οι βιωματικές εμπειρίες , ο συναισθηματικός κόσμος , η σχέση με την κοινωνία του κάθε παιδιού, ώστε να πραγματοποιήσει τους στόχους του . Με αυτόν τον τρόπο η γνώση του παιδιού παγιώνεται, και δεν υπάρχουν αμφισβητήσεις που του προκαλούν σύγχυση.

Τα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι επιλεγμένα ,να είναι βοηθητικά εργαλεία των εκπαιδευτικών που προσπαθούν να προσφέρουν την γνώση αλλά και την συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.

Ένα παιδί είναι έτοιμο να παρακολουθήσει την επόμενη, από την προσχολική ηλικία σχολική βαθμίδα, όταν είναι πειθαρχημένο σε κανόνες, έχει αυτοπεποίθηση , έχει κατακτημένες τις σχετικές για την ηλικία του γνώσεις , έχει κατακτήσει αξιόλογη λεπτή και αδρή κινητικότητα, ξέρει να σέβεται και απαιτεί να το σέβονται , μπορεί να συνεργάζεται καλά και να αισθάνεται το σχολικό περιβάλλον σαν ένα χώρο προσφοράς και δημιουργίας.

Βέβαια η σωστή λειτουργία ενός χώρου προσχολικής ηλικίας δεν είναι εύκολη υπόθεση , ούτε πραγματοποιείται με λόγια και συνθήματα. Προϋποθέτει πολλή και σοβαρή δουλειά. Προϋποθέτει επάρκεια, χαρακτήρα, επίπεδο , ευαισθησίες , τόλμη, συνεχή ενημέρωση, φιλτράρισμα των καινοτομιών , παιδαγωγική συνείδηση, σεβασμό στην ατομικότητα και την ιδιαιτερότητα, την αίσθηση των αναγκαίων ισορροπιών μέσα στην ομάδα, διάθεση προσφοράς.

Εμείς συνεχίζουμε να προσπαθούμε . Διατηρούμε το μεράκι και την όρεξη που είχαμε ξεκινώντας, εξάλλου μας έγινε τρόπος ζωής . Οι εύκολες λύσεις μακριά από εμάς. Γνωρίζουμε καλά το δρόμο μετά από τόσα χρόνια και αυτήν την εμπειρία την χρησιμοποιούμε πολύ γιατί μας δείχνει το μέτρο και τον τρόπο για το καλύτερο αποτέλεσμα .

Στο τέλος της χρονιάς , αξιολογούμε το αποτέλεσμα και δεν διστάζουμε να διορθώνουμε κάτι που δεν λειτούργησε όπως το σχεδιάσαμε. Τις περισσότερες φορές, σταχυολογώντας τα αποτελέσματα της προσπάθειας μας ,διαπιστώνουμε ότι βρισκόμαστε μέσα στους στόχους και τις προσδοκίες μας και αυτό μας ευχαριστεί ιδιαίτερα. Αναλογιζόμενοι ότι αυτοί οι στόχοι και οι προσδοκίες δεν έχουν να κάνουν με γυμνή και στείρα γνώση , αλλά αναδύονται από ένα περιβάλλον στο οποίο υπήρξε ζύμωση με κρίση, αισθητική , τέχνη , άμιλλα, ανθρωπιά , στοιχεία που είναι προϋπόθεση μιας αξιόλογης και δημιουργικής ζωής . Μιας ζωής με περιεχόμενο που κινείται στα χνάρια του σωστού προορισμού του ανθρώπου, αισθανόμαστε ότι πετύχαμε.

Από τη διεύθυνση

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό Δελτίο

Σας θέλουμε στην παρέα μας! Θα λάβετε τα νέα μας στο email σας!

Το όνομα σου:*
Επίθετο:*
Το email σου:*
Με την υποβολή της φόρμας αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης
Σας ευχαριστούμε για την εγγραφή σας στο ενημερωτικό δελτίο!